Rehberlik
Rehberlik Hizmetleri
İlkokul, öğrencilerin hem akademik hem de duygusal gelişimlerinin temellerinin atıldığı en önemli dönemdir. Bu süreçte öğrencilerimizin psikolojik iyi oluşları, başarılarının ve mutluluklarının temelidir.
Okulumuzda rehberlik hizmetleri, öğrencilerimizin bireysel özelliklerini tanımaya, kendilerini ifade etmelerine destek olmaya ve sosyal-duygusal becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Rehberlik çalışmalarımız;
Sınıf öğretmenleriyle koordineli yürütülmekte,
Etkinlikler, seminerler ve drama çalışmaları ile desteklenmektedir.
Sürekli gözlem ve geri bildirim esas alınarak her öğrencinin gelişimi bireysel olarak takip edilir. Veli–Okul–Rehberlik Servisi arasında güçlü bir iletişim ağı oluşturularak öğrencinin ihtiyaçlarına hızlı ve etkili çözümler sunulur.
Akademik Çalışmalar
Öğrencilerimizin öğrenme süreçleri; ilgi, yetenek ve öğrenme stillerine göre şekillendirilir. Amacımız her öğrenciyi kendi potansiyelini gerçekleştirebileceği bir öğrenme ortamında desteklemektir.
Akademik çalışmalarımızda öne çıkan başlıklar:
Bireysel öğrenme yöntemleri
Çoklu zeka kuramına dayalı eğitim
Yabancı dilde aktif öğrenme
Etüt ve takviye programları
Bire bir ve grup destek çalışmaları
Dönüt–düzeltme temelli öğretim yaklaşımları
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencilerin gelişimi çok yönlü ve süreç odaklı olarak izlenir. Her öğrencinin farklı hızda geliştiği gerçeğiyle hareket ederek ölçme-değerlendirme süreçleri çeşitlendirilir:
Gözlem formları
Grup ve akran değerlendirmeleri
Kazanım izleme uygulamaları
Yazılı sınavlar (4.Sınıf)
Kazanım karnesi uygulamaları (1, 2 ve 3.Sınıf)
Her değerlendirme, öğrencinin gelişimini desteklemek ve eksiklerini zamanında fark ederek gidermek amacıyla planlanır.