Anne ve babaların en çok şikayet ettiği ve sürekli çözüm aradığı konulardan biridir çocuğunun yeterince ders çalışmıyor olması. Her ebeveyn çocuğunun başarılı bir eğitim hayatı geçirmesini ister ve başarıya giden yolun çalışmaktan geçtiğini bilir. Bu yüzden de sürekli olarak çocuklarından ders çalışmalarını isterler. Çözüm ararken unutmamamız gereken en önemli ayrıntı her çocuğun birbirinden farklı olduğudur. Kimi çocuk akademik alanda, kimi çocuk spor alanında kimi çocuk sanat alanında veya farklı becerilerini kullanabileceği alanlarda başarılı olabilir. Doğru olan başarılı olabileceği alanı keşfetmesine yardımcı olmaktır.

Her alanda başarı; çalışma alışkanlığı kazanmakla elde edilir. Çocuklarının başarı elde etmesini isteyen ebeveynlerin çocuklarına sürekli ‘’ders çalış’’ komutu vermek yerine doğru çalışma alışkanlığını kazandırmak için yollar aramalıdır. Öğrenciler çalış demekle ders çalışmazlar. Sürekli çalış diyerek çocuk üzerinde baskı oluşturulması, çocuğu aileden uzaklaştırır ve aile çocuk iletişimine zarar vererek çözümden uzaklaştırır.
Ders çalışma alışkanlığı kazandırırken çocukların farklı motivasyon kaynaklarına ihtiyaçları olduklarını unutmamamız gerekmektedir. Önemli olan ebeveynin çocuğunu tanıyıp ihtiyacı olan doğru motivasyon tarzını bulmasıdır.
- Kısa süreli hedefler belirlenmeli; kısa süreli hedeflere ulaşmak öğrencinin başarı duygusunu tatmasını sağlayarak motivasyonu arttıracaktır.
- Planlı ve programlı çalışmak; öğrenci tamamlayacağı hedefine ulaşacağı programı ve çalışabileceği saat aralığını belirlemelidir. Belirlenen zaman diliminin üzerinde çalışması için baskı yapılmamalıdır. Önemli olan çok çalışmak değil verimli çalışmaktır.
- Olumlu değişimleri fark etmek; öğrencide görülen küçük olumlu değişimler fark edilmeli ve öğrenciye bununla ilgili olumlu dönüşler yapılmalıdır.örneğin hiç ders çalışmayan çocuk günde 30 dk çalışmaya başladıysa bu olumlu değişimi gördüğünüzü fark ettirmeli ve daha fazla çalış diyerek motivasyon düşürülmemelidir.
- Sınırlar belirlenmeli; televizyon, bilgisayar, telefon ve tablet kullanma süreleri çocukla birlikte belirlenmeli ve tamamen yasaklanmamalıdır. Tamamen kullanımı yasaklamak motivasyonu düşürürken, planlı ve belirli bir sürede sınırlar çerçevesinde kullanım motivasyonu arttıracaktır.
Her çocuk başarılı olabilir önemli olan onu başarıya götürecek doğru motivasyonu bulmaktır.
Gop Okulları Rehber Öğretmen Hilal BAYRAK